חדר קירור ומקרר תעשייתי

הדרך הנכונה להובלת מקררים תעשייתים

הובלת מקררים תעשייתיים נמנים עם אחד משירותי ההובלה הנפוצים בישראל. יחד עם זאת, המקרר הינו מוצר חשמלי בעל מרכיבים שונים שדורשים התייחסות מיוחדת בזמן ההובלה. התעלמות מכללים אלה, עשויה לגרום לנזקים שונים – החל מפגיעות פיזיות ועד לנזק במערכות הפנימיות היקרות.

פינוי המקרר

לפינוי המקרר לפני ההובלה משמעות מיוחדת. ראשית, מדובר במוצר כבד למדי וריקון של התכולה יאפשר להקל על ההובלה. מעבר לכך, בצורה זו נמנע קשיים שעשויים להיווצר כגון פריטים שזזים ושעשויים לגרום ללכלוך או לנזק בדפנות המקרר. באופן כללי מומלץ לנצל את הובלת המקרר לניקוי יסודי כך שימשיך לשמש אותנו נאמנה ביעד החדש.

ניתוק מהחשמל ומנקודת המים

לאחר שפינינו את המקרר, יש להכינו להובלה בטוחה. על מנת לעשות זאת, עלינו להיערך מבעוד מועד ולנתק את המקרר מהחשמל לפחות 10 שעות לפני מועד ההובלה. הסיבה לכך היא שניתוק מוקדם יאפשר לנו להפשיר גושי קרח ולכלוך שהצטברו על דפנות המקרר והמקפיא. בנוסף, במקררים מסויימים קיים בר מים ו/או מתקני קרח שמצריכים את חיבור המקרר לנקודת מים. זה הזמן לנתק את המקרר באופן בטוח גם מנקודת המים.

פירוק או אבטחה של חלקים פנימיים

על מנת לבצע הובלת מקרר באופן נכון, מומלץ בחום לפרק מדפים ומגירות מהסיבה הפשוטה שטלטלות ולו המזעריות ביותר עשויות להביא לנזקים מיותרים. פירוק והפרדת המגירות והמדפים יביא להובלה בטוחה הרבה יותר.

מעבר לכך, צריך לזכור שמדובר במכשיר גדול למדי שלעיתים לא ניתן יהיה להוביל במעברים ופתחים מסויימים ולכן יהיה צורך בפירוק והרכבת הדלתות. ברור אפוא שמקרר ריק ממדפים ומגירות יהיה נוח יותר לפירוק והרכבה חוזרת של הדלתות. מאחר שכל מקרר עשוי להיות שונה מהאחר, יתכן מצב שבו פירוק המדפים והחלקים הפנימיים עשוי להיות מורכב ולצרוך זמן יקר. במקרים כאלה ניתן לאבטח את החלקים הפנימיים למקומם באמצעות סרטי הדבקה חזקים – כאלה שיאבטחו את החלקים באופן מיטבי מצד אחד אך יהיו קלים להסרה ולא יגרמו לנזקים מצד שני.

עטיפת המקרר

על מנת למנוע נזקים חיצוניים, יש לעטוף את המקרר בחומרי אריזה מתאימים. בנקודה זו צריך לזכור לחומרים מסויימים עשויים להזיק יותר מאשר להועיל ולכן מומלץ לעשות שימוש בשמיכות רכות או בפוליאתילן וכמובן לעטוף את הכל באמצעות ניילון סטרץ'.

שלב ההובלה

הובלת המקרר צריכה כמובן להיעשות בזהירות כשהמקרר נמצא במצב מאונך במשך כל זמן ההובלה. הסיבה לכך היא שהובלה במצב אחר, תביא להצטברות השמן של המדחס (החלק שאחראי לקירור המקרר) מחוץ לתחום פעולתו היעיל – דבר שיביא לפגיעה חמורה ויקרה במדחס בשעת הפעלת המקרר מחדש.

הגענו אל היעד החדש – מה עושים?

לאחר הובלת המקרר ליעד, יש להמתין מספר שעות עד לחיבורו לחשמל מאחר שאנו רוצים להבטיח שהשמן שבמדחס חזר למיקומו הטבעי.

בנקודה זו חשוב לציין שישנם מקררים שעובדים באמצעות מדחסי גז ולא שמן – דבר שמבטל את הצורך בהמתנה ממושכת לפני הפעלת המקרר מחדש. בכל אופן, אם קיים ספק בנוגע לסוג המדחס, מומלץ ללכת על בטוח ולהמתין בסבלנות מספר שעות. כמו כן מומלץ לנצל את משך ההמתנה עד לחיבור המקרר מחדש לצורך הסרת העטיפות וכן הרכבה מחדש של הדלתות אם פורקו. 

בנקודה זו תוכלו להרכיב מחדש את המדפים והמגירות שהוסרו או לחילופין – להסיר את סרטי ההדבקה שעזרו לנו לאבטח את החלקים השונים בזמן ההובלה.

מה נשאר לעשות?

לאחר שהמתנו לפחות 4-6 שעות ניתן לחבר את המקרר בחזרה לחשמל.