מקרר

תחזוקה וטיפול בחדרי קירור

חדרי קירור משמשים לאחסון מגוון עצום של מוצרים, החל ממוצרי מזון וכלה בחומרי גלם למיניהם, פרחים, תבלינים ועוד. בתי עסק הזקוקים לאחסון בקירור עשויים לבחור לשכור חדר קירור מחברה המתמחה בכך. אולם, כאשר מסתבר שהצורך הוא בהיקף כה גדול עד שכלכלי יותר להשקיע ולהקים חדר קירור בבית העסק עצמו חשוב מאוד לקחת בחשבון שחדר קירור זקוק לתחזוקה שוטפת, טיפולים שחשוב מאוד לבצע במועד ובאופן מקצועי כדי למנוע תקלות ולהבטיח פעולה תקינה ללא הפסקה תוך שמירה על התנאים הדרושים מבחינת טמפרטורה ולחות.

טיפולים תקופתיים

ניתן לדמות חדר קירור למקרר ביתי גדול. חלל חדר הקירור עצמו הוא המקום בו אנו מאחסנים את פרטי המזון במקרר שלנו וכל המערכות המחוברות אל חדר הקירור מבחוץ (מדחס, מנוע, מאייד, יחידות שליטה ובקרה וכד') הן המקבילות למערכות המותקנות על המקרר הביתי מלמטה ומאחור (מחוץ לתאי האחסון). אולם יש הבדל גדול בין מקרר ביתי וחדר קירור, בעוד מקרר ביתי אינו זקוק לתחזוקה כמעט בכלל הרי במערכות של חדר קירור מוכרחים לטפל כדי להבטיח שלא יפתחו תקלות.

חברות המתמחות בבניית חדרי קירור יודעות להציע ללקוחותיהם חבילות הכוללות ביקורים של טכנאי בכל פרק זמן הנקבע לפי סוג המערכות בהן נעשה שימוש, כמו גם לפי גודל חדר הקירור ועומס העבודה שהיא מנת חלקו.
חשוב מאוד להקפיד שטיפולים שוטפים אלה מבוצעים במועדם ובאופן מקצועי. הזנחה, אי ביצוע טיפולים בזמן, ביצוע טיפולים באופן חלקי או ברמה לא טובה יובילו בסופו של דבר לתקלות שמשמעותן עלולה להיות כבדת משקל (בדמות מלאי שנהרס למשל או עלות הובלה לחדר קירור חלופי עד תיקון התקלה).

תיקון תקלות

כמו בכל ציוד מכאני וחשמלי כך גם במערכות חדרי הקירור, גם כאשר הן מטופלות היטב ונחשבות לאיכותיות עלולות להתגלות בהן מדי פעם תקלות. אך טבעי הוא שמערכות המטופלות כהלכה יושבתו מפעולתן עקב תקלה רק לעיתים רחוקות מאוד, אולם, כשזה קורה חשוב מאוד להגיב מהר. חברות המתמחות בהקמת חדרי קירור מודעות היטב לעובדה שכאשר יש תקלה לקוחותיהם זקוקים למענה מהיר. המקצועיות מבין החברות הפועלות בתחום מתחייבות להגיב תוך זמן קצר לכל דיווח על תקלה, להגיע במהירות ולהשיב הכול לפעולה לפני שהפרטים המאוחסנים בקירור יחשפו לתנאים החורגים מאלה בהם יש לשמור אותם.

לעיתים קורה שבתי עסק בהם מותקנים חדרי קירור בוחרים לקחת על עצמם את נושא ביצוע הטיפולים השוטפים, ניקוי, החלפת שמן, בדיקות תקינות וכד'. במקרים כאלה חשוב מאוד לקבל הדרכה מתאימה מן החברה שהקימה את חדר הקירור. רק אם מקבלים הדרכה שכזו ומקפידים לפעול לפי כל ההנחיות אכן ישתלם החיסכון בעלות הזמנת טכנאי חדרי קירור מטעם החברה המתקינה לצורך ביצוע טיפולים שוטפים. זאת מכיוון שאם טיפולי התחזוקה השוטפת לא יבוצע כראוי ההתמודדות עם תקלות שיגרמו עלולה לגרום לבית העסק הוצאות נכבדות.