כיצד לנקות את חדר הקירור בצורה הטובה ביותר?

התכנון, ההקמה ותחזוקה של חדרי קירור לעסק, הינם בלב הפעילות העסקים של ארגונים רבים, למשל כאלה המציעים מזון, פרחים, תרופות ותוספי מזון, ומוצרים אחרים הנדרשים לאחסון בתנאי קירור ספציפיים. לאחר הקמה מוצלחת של מערכת קירור העומדת בדרישות שיאפשרו שמירת מלאים תקינים מן המוצרים המוצעים על ידי העסק, חשוב לתחזק את מערכת הקירור (חדר קירור או מקרר תעשייתי) באופן איכותי ומוקפד. הנה כל מה שיש לדעת בעניין ניקוי חדרי קירור, ושמירה על יעילותם וניקיונם.

ניקוי שגרתי של חדרי קירור

חשוב לאוורר ולשמור על ניקיון חדרי הקירור, על מנת לשמור על תנאי אחסון טובים למוצרים המאוחסנים בקירור. הניקוי של מערכות הקירור וחדרי הקירור נעשה בדרך כלל על ידי עובדי העסק באופן שגרתי, למשל אחת לשבוע, או בתדירות גבוהה יותר בחדרי קירור החשופים לפעילות רבה או ללכלוך (למשל במוצרים שאינם ארוזים בקפידה). חשוב לנקות את חדרי הקירור, על המדפים, הרצפה, התקרה, וכדומה – בחומרי ניקוי מתאימים ומאושרים על ידי יצרן מערכות הקירור, וחשוב לוודא שאותם חומרי ניקוי הם בתוקף. לאחר הניקוי, יש חשיבות מכרעת לייבוש משטחי הקירור, במיוחד באחסון בקירור של מוצרים הנדרשים לאחסון ברמת לחות קבועה מראש. אי הקפדה על ייבוש איכותי של חדר הקירור יגרום לעלייה בלחות במרחב המקורר, כמו גם לפגיעה בשימוש הבטיחותי במרחבי הקירור ובמיוחד במרחבי ההקפאה, עם נטייה מוגברת להחלקה.

חשוב לדעת – יש להקפיד על ניקוי איכותי וייבוש מערכות הקירור על פי הנחיות היצרן או המתקין של מערכות הקירור, על מנת לשמור על אחסון בריא ותקין לכל המוצרים המאוחסנים בקירור, ועל תקינות מערכות הקירור לאורך זמן.

ניקוי יסודי על ידי איש מקצוע

אחת לשישה חודשים בדרך כלל, חשוב להזמין איש מקצוע לניקוי ותחזוקה כללית של חדר הקירור ומערכות הקירור. הביקורת על חדרי הקירור המבוצעת אחת לחצי שנה היא נדרשת על ידי החוק לבטיחות בעבודה ותקני משרד הבריאות, במיוחד באחסון של מוצרים רגישים כגון מוצרי מזון ותרופות.

תהליך השטיפה המבוצע על ידי איש מקצוע, מבוצע תוך ניתוק מערכות החשמל של מערכת הקירור וניקוי הרכיבים המפעילים את מערכות הקירור. ניקוי כזה של חדרי הקירור ומערכותיו, מבטיח קירור איכותי ושמירה על איכות התפקוד של מערכות הקירור – כמו גם שמירה על איכות המוצרים הנדרשים לאחסון בקירור.

דמיאנס מערכות קירור – צוות מקצועי ואמין

צוות ההקמה והתחזוקה של דמיאנס מערכות קירור מספק שירות משלב ההקמה של חדרי הקירור המותאמים במיוחד לעסק ולסוג המוצרים הצפויים להיות מאוחסנים, ועד לתחזוקה שוטפת של מערכות הקירור באופן איכותי. פנו אלינו עוד היום, לייעוץ ראשוני והקמת מערכות קירור איכותיות, עמידות, ויעילות לטווח ארוך, בהתאם לפעילות העסק וסוג המוצרים הנדרשים לאחסון.