המילה מעדנייה מקורה מן המילה מעדן, כרוצה לומר שבחנות הזו נמכרים מעדנים. אופן הצגת המוצרים בתוך מערכות קירור תעשייתי שבמעדנייה עשוי לסייע משמעותית בשיווק מוצרים מסוימים. הצוות המקצועי של חברת דמיאנס מערכות קירור מסביר איך עושים זאת נכון.
שיווק באמצעות מעדנייה
מעדנייה היא מקום בו נמכרים מוצרי מזון ייחודיים, בדרך כלל נקניקים, גבינות, סלטים ייחודיים ומוצרים אחרים שהטריות, האריזה, האחסון וההגשה עושים בהם את כל ההבדל. יש מעדניות שכונתיות ומעדניות בסופר, אך המשותף לכולן הוא ארסנל המוצרים המיוחד שנמכר בהן. אם יש לכם כוונה או צורך לשווק מוצרים מסוימים או למכור מוצר מזון כלשהוא, חשוב לדעת, שתוכלו לשווקו באמצעות הצגתו במקרר המעדנייה. הנה טיפים שחשוב לקחת בחשבון, להצגת המוצר ושיווק נכון שלו, במערכות הקירור התעשייתיות המאפיינות את מעדניות הסופר והמעדניות הפרטיות.
עיצוב נכון של מערכת הקירור במעדנייה
אחד המאפיינים המשפיעים במיוחד על הצרכן ובחירות הרכישה שלו בעניין מוצרי המזון במעדנייה, הוא העיצוב והסידור של מוצרי המזון בתוך מערכות הקירור התעשייתיות. אופן סידור המוצרים עשוי להיות גורם מכריע בבחירת המוצרים – למשל, מחקרים מצביעים בבירור על העדפה של הצרכן את אותם מוצרים שימוקמו “בגובה העיניים” – מוצרים אלה יזכו ליתר התייחסות ביחס למוצרים שיונחו בקרן זווית, וכנראה יישארו שם. אמנם יש מוצרים ידועים שהקונים מחפשים, ואותם הם ימצאו בכל מקום, אך כאשר רוצים לשווק מוצר מסוים יש להניחו במקום בולט, וניתן לעצב את תכולת המקרר התעשייתי בצורות שונות על ידי מתן העדפות למוצרים שיש כוונה לשווקם יותר באגרסיביות או שהרווחים עליהם גדולים יותר.
אנשי שירות
אחד המאפיינים של מעדניות – חנויות מזון בוטיקיות – הוא האדם שמאחורי הדלפק. בניגוד לסופרמרקט בו האדם מעמיס את עגלתו היישר מן המדף, הרי שבמעדנייה יש אדם שנותן את השירות. לעתים הלקוח מתייעץ עם המוכר, וכאשר רוצים לשווק מוצר מסוים ניתן לעשות זאת בעזרת המוכר שיציע ללקוחות את המוצר ויסביר להם מדוע כדאי להם לרכוש אותו. אם המוצר שלכם באמת טעים ואיכותי שיווק שכזה יהיה אפקטיבי מאוד, בעיקר אם תחלקו טעימות.
שלטים עם מוצרים נבחרים
כדי לבדל את המוצרים זה מזה ולהקל על הלקוחות את הבחירה מקובל להניח שלטים קטנים המקלים על זיהוי המוצרים במקרר. אתם לא חייבים לשים שלט ליד כל דבר, אך אם תשימו שילוט בולט ליד המוצרים שברצונכם לקדם הלקוחות ישימו אליהם לב ויהיה להם קל יותר לבחור במוצר המזוהה בשמו.
מבצעים
אפשרות נוספת לשיווק של מוצרים בעזרת מעדנייה היא מבצעים. תוכלו להציע מוצרים מסוימים במבצע וכך לפתות את הלקוחות לבחור בהם. אחרי שהלקוחות יתרגלו לרכוש את המוצר הזה תוכלו לבטל את המבצע והם יוסיפו לרכוש את המוצר שלמדו לאהוב.
בתיאבון!