מה לעשות במקרה של תקלה במערכת הקירור?

במידה והתגלתה תקלה במערכת הקירור של חדר הקירור שלכם, הפעולה הראשונה שבה יש לנקוט היא לקרוא לטכנאי חדרי קירור. גם אם יש גיבוי למערכת וגם אם לא, אין זה המקום או הזמן לקחת סיכונים מיותרים, ובכל מקרה כמובן שיש לפתור את הבעיה המקורית. בנוסף, במידה וזה אפשרי, ניתן לשקול להעביר לפחות חלק ממה שמאוחסן במקרר למקרר אחר, על מנת לשמור על טריות חומרי הגלם והמוצרים השונים.

לא סובל דיחוי

קירור המוצרים העדינים שמאוחסנים בחדר הקירור שלכם אינו יכול לסבול דיחוי. מצב שבו יש תקלה במערכת הקירור, שמשביתה את המערכת כולה, עלול לעלות בהוצאות כלכליות או חלילה מכך – להוות סכנה לחיי אדם. בהנחה הסבירה שאין לכם ידע מקצועי מעמיק בתיקון חדרי קירור, יש כמובן לקרוא לאיש מקצוע מנוסה כדי שיגיע במהרה לפתור את הבעיה.

ניצול האחריות

במידה וחדר הקירור שלכם ומערכותיו נבנו לא מזמן, בהחלט יכול להיות שיש עליהם אחריות, וכדאי לבדוק זאת ולנצל את האחריות עד תום. מומלץ לפנות לחברה שביצעה את המלאכה, להסביר לה את הסוגיה ולהזמין טכנאי מטעמה בכדי שיגיע למקום. כמובן שבין אם יש או אין אחריות, חובה עליכם לפתור את הסוגיה בהקדם.

העברת המוצרים

במידה ויש לכם מקרר מתאים אחר להעביר אליו את המוצרים באותה נקודה בזמן, ניתן לעשות זאת בזמן שממתינים לטכנאי. מבחינה זאת יש חשיבות גם לכמות הזמן שעברה מאז שנוצרה התקלה במערכת הקירור – יש הבדל בין תקלה שהחלה ברגע זה ותקלה שגרמה להפסקת הקירור כבר לפני שעתיים. אם עבר זמן קצר בלבד, והטכנאי איננו מתעכב בדרך, ניתן לרוב להסתפק בלהמתין לו. במידה ועבר זמן רב או שהטכנאי מתעכב, ויש חלופה למקרר – אפשר לשקול אותה בהתאם.

למנוע הישנות של התקלה

אבחנה מקצועית של התקלה תוכל לקבוע איזה סוג של תיקון יש לבצע. לעיתים מדובר בבעיה חשמלית פשוטה, לעיתים יש צורך להחליף חלק או רכיב ולעיתים יש לערוך שיפוץ רחב היקף למערכת כולה. כשמדובר בחדרי קירור, כדאי ללכת על בטוח ולבצע את התיקון שיש לבצע, אחרת הבעיה עלולה לחזור שוב בעתיד הקרוב.