כיצד לתחזק מעדניות?

למקררי מעדנייה או “מעדניות” בעגה המקצועית, תפקיד כפול, הן שומרות על מוצרי המזון המוצבים בהם בתנאי טמפרטורה ולחות אופטימאליים ובה בעת הן מאפשרות הצגתם ללקוחות באופן מזמין כך שקל להתרשם מהם ולבחור ביניהם.

ישנם שלל סוגים של מעדניות, כאלה עם זכוכית קמורה, חזית מתרוממת, מעדניות פתוחות או סגורות, בעלות יחידת דחיסה פנימית או חיצונית ועוד. באופן כללי מעדנייה היא מקרר ולפיכך הטיפול הדרוש לה דומה לזה שיש להעניק למקררים מסוגים אחרים. אספנו עבורכם מידע וטיפים אשר יסייעו לכם לטפל היטב במעדנייה בבית העסק שלכם כך שתשרת אתכם ללא תקלות לאורך זמן רב ככל שניתן.

הצבה נכונה

ראשית חוכמה בכל הקשור לתחזוקה נכונה של מעדנייה היא הצבתה בצורה אופטימאלית. יש לבחור מקום גדול דיו כך שיהיה אוורור מספיק (המאפשר סילוק יעיל של חום עודף), שהרצפה תהיה מישורית, מרוצפת היטב או יצוקה מבטון שעבר החלקה ואין בו סדקים. יש לוודא שלא פוגע במעדנייה אור שמש ישיר (הגורם להתחממות), ובאופן כללי שמדובר במקום קריר ונעים.
עוד חשוב לתת את הדעת לגישה אל המעדנייה מלפנים (עבור מי שמגיעים אליה כדי להתרשם ממה שבתוכה) ומאחור (עבור מי שאמונים על הכנסת המוצרים אליה). אם מדובר במעדנייה עם חזית נפתחת, כזו שניתן לבחור ממנה ולקחת בעצמנו, חשוב לוודא שקל לפתוח ולסגור את הדלת, אם יש נטייה להשאיר את הדלת פתוחה מומלץ להציב שלט בו בקשה להקפיד לסגור את הדלת.

ניקיון כללי

ככל שהדבר נוגע למעדניות ניקיון הוא חשוב מאין כמותו. לא נעים לבחור מזון ממעדנייה לא נקייה, מדובר בפריט ציוד גדול ובעל נוכחות כך שחשוב מאוד לשמור שתהיה לו חזות מרשימה אשר תעיד על אופיו של בית העסק כולו. אולם לניקיון המעדנייה גם השלכות מרחיקות לכת מבחינת תקינות פעולתה. אבק המצטבר על מנגנונים שונים במערכות הקירור פוגע ביעילות, מעלה את צריכת החשמל ועלול לגרום לעבודה מאומצת של המדחס ולהתפתחות תקלות. לאור כל שתואר לעיל חשוב מאוד לשמור על ניקיון המעדנייה עצמה כמו גם ניקיון האזור בו היא מוצבת. יש להזיזה ממקומה מדי פעם, לנקות את הרצפה שמתחתיה, את הקירות סביבה וכד’. את פנים המעדנייה יש לנקות לעיתים תכופות, לרוקן אותה לחלוטין מדי פעם כך שניתן להסיר כל שארית מזון מן המדפים.

לא להתמהמה, להזמין טכנאי מיד אם מתעורר חשד לתקלה

מעדניות מודרניות הן אמינות ומאריכות ימים, לפחות כל עוד הן מוצבות כהלכה וזוכות לתחזוקה הדרושה להן. אולם גם המעדנייה האיכותית ביותר עלולה לפתח ברבות הזמן תקלה כזו או אחרת. אם מתעורר חשד לתקלה, כך למשל אם שומעים רעש שלא היה בעבר, יש להזמין ללא דיחוי טכנאי מקררים מקצועי שידע לקבוע אם דרוש תיקון. לעיתים קרובות ניתן למנוע התפתחות תקלה חמורה אם נוקטים פעולה מבעוד מועד.